Generalforsamling den 7. oktober 2019 i Kildehøjs Venner

Beretning 2019

Det forgangne år, har der været mange rigtig GODE aktiviteter på Kildehøj.

Sommerferien 2018 for beboerne blev aflyst, da Jette lige var tiltrådt som forstander og der skulle være overskud hos personalet, til at tage på sådan en ferie, hvilket vi vurderede ikke var til stede.

I stedet tog vi på 2 heldagsture med beboerne. Den ene tur gik til Hvide Sande, hvor vi spiste frokost. Tur nr. 2 gik til Lemvig, hvor der ligeledes blev spist frokost. Undervejs til begge steder, nød vi den skønne kørerturen.

Traditionen tro, så var Vennekredsen igen behjælpeligt med Mortens Aften. En skøn aften for vores beboere, hvor 2 frivillige i hvert hus, sørgede for at hygge omkring beboerne.

Julemarkedet blev afholdt sidst i november. Nissepigerne havde igen overgået sig selv og sørget for en utroligt skøn aften, hvor der kom rigtig mange mennesker, som støttede op omkring arrangementet. Der skal herfra lyde en kæmpe tak til Ellen, som er koordinator for arrangementet og ligeledes til Nissepigerne for deres store arbejde de gør, for at skaffe penge til Vennekredsen. Overskuddet herfra går til bussen.

Midt i december fik vi lavet en aftale med Vildbjerg Koret, som kom og sang julen ind for beboerne. En skøn aften, hvor man rigtig kom i julestemning.

2’nd adventssøndag havde vennekredsen lavet hygge eftermiddag med beboerne. Vi havde lånt Birketoftens bus, så efter kaffe og nogle julesange, vi fyldte begge busser med beboere og kørte til Herning, for at se det flotte julebelysning og på vejen hjem, kørte vi en tur rundt i Vildbjerg.

Medens busserne kørte, var der andre fra bestyrelsen, som uddelte en julestjerne til samtlige beboere på Kildehøj som var en julehilsen fra Vennekredsen.

I løbet af efteråret, havde vi igen glæde af musikpædagog Kaj, som kom og spillede på skift i husene. Det har beboerne rigtig nydt. Lige pt. holder vi pause, men forventer, at vi igen på et senere tidspunkt engagerer Kaj igen.

Efter et tilløb på næsten 2 år, kom vi i foråret 2019 endeligt i gang med vores projekt Tut og Tut. 2 klovne, som kom besøg i alt 5 gange på Kildehøj. Et super skønt par, som virkeligt gjorde en forskel for vores beboere. Da et besøg af disse 2 herlige personer er ret dyr, så har vi desværre ikke haft mulighed for at få deres besøg her i efteråret, men vi vil prøve at arbejde på, om vi kan skaffe penge til en ny omgang i løbet af 2020.

Sidst i maj og først i juni, var vi igen på besøg i Den Gamle By. Et par dejlige turer til Århus, hvor vi afsluttede dagen med medbragt frokost ved Silkeborgssøerne.

Den 18 juni var vi på den årlige udflugt. Igen i år gik turen til Haunstrup dyrepark. Vejret var heldigvis godt og vi havde vores medbragte mad med, som vi nød i parken. En rigtig dejlig tur, som alle var glade for.

Sct. Hans er igen kommet tilbage til Kildehøj, efter vi sidste år var nødsaget til at aflyse for personer udenfor Kildehøj. Der kom rigtig mange pårørende og lokale folk. Der var lavet en meget fin heks, som blev brændt af. Vi havde fået Knud Bunde til at holde båltalen. En dejlig aften, som alle nød i fulde drag.

Til vores frivillige chauffører, skal der lyde en kæmpe tak for jeres engagement med at kører turer med beboerne. Det gør en kæmpe forskel for beboerne, at komme ud på disse oplevelser.

Også en stor tak til alle de frivillige på Kildehøj. I gør en kæmpe forskel i hverdagen for beboerne og jeg håber, at I fortsat vil være det store aktiv for Kildehøj, som I indtil nu har været. Vi kan slet ikke undvære jer.

Der skal ligeledes lyden en stor tak til personalet, for et godt samarbejde. Selv om I har rigtig travlt, så har I altid mødt os med et smil og en venlig bemærkning.

Til sidst vil jeg benytte lejligheden til at takke alle i bestyrelsen, for et godt og konstruktivt samarbejde.